idazetterströöm

Alla inlägg under maj 2010

Av ztaa - 25 maj 2010 21:52

  

Först vill jag bara säga:

GRAATIS ANNIE !!

    

På din födelse-dag !!
Hon fyller 12 år idag !!


_________________________________

Nu till det andra !!

Vi har vart i Kalmar idag med min klass.

Vi åkte buss från Målilla

6.54

och kom till Hultfred sen.

 

När vi kom till Hultsfred så skulle vi åka tåg,

meen,

så blev det inte,

vi fick åka buss =(


När vi kom fram så gick vi först till

Länsmuseét !!

 

Man fick inte ta kort där inne =(

Men jag visste inte om att man fick det när visningen va slut !!


Men sen skulle vi gå till slotsparken och fika.

En utav våra lärare.  

Molly.

Ville i blå jacka.

Eric O brevid Ville.

Tina i bakgrunden.


Det började dugga när vi kom fram,

så vi satte os under ett STORT träd med konstig stamm.

Nu sitter vi och äter.

         

Själv åt jag:

Mmmm,efterrätt. 

Äggmacka och saft.


Sen sjöng vi för Annie och gick till slottet.

Tog lite bilder på väg dit:

                       

            


Vi fick en guide.

Och gick in i ett rum med en modell av slottet.

          

Och drottning Margaretha.

   

Vi gick i lite olika rum.

Tog några bilder i rummen.

            

Och sen fanns det en soveneirbutik oxå.

Jag hittade en fin krona =)

  

När vi skulle gå till tåget började det att regna.

    

Vi hoppades att inte få åka buss hem.

Det fanns nämligen MASSA bussar där.

  

Vi gick till en kiosk och köpte glass.

Jag köpte en lakrispuck.


Sen åkte vi tåg till Hultsfred och fick vänta på buss i ca. 25-30 min.

Sen kom vi hem.


___________________________________


Dackarna vann speedwayen med 62-34 =)


Ha det så jättebra nu !!

   

Av ztaa - 24 maj 2010 15:41

Ni frågar.

Jag svarar.

Öppet till på fredag !!  

Av ztaa - 24 maj 2010 15:37

Hej allla !!


Blir inget långt inlägg !!

ÅSKAR HÄÄR !!


Idag på Cykel-dagen i skolan fick jag full pott på cykel-rundan i samhället !!


Vi kör en teknik runda oxå.

Min lilla kärleks styre va inte som det skulle.

De va för löst =(


Men våran träslöjds-lärare fixade det !!


Men han ville inte hänga med =(((


LOVE YOU !!

Oj.oj,oj va det åskar !!

Ska stänga av nu !!

Ska göra choklad-bollar tiss imån !!


Veckans almanacka kommer sen !!  


PS.


DET ÖÖÖSREGNAR NU !!


Jag e själv hemma !!

=)=(

Av ztaa - 23 maj 2010 17:56

Hej igen !!

Jag glömde att säga en sak !!


Jag Alex och Dea satt och väntade på att få åka Flumride.

Då va det 3 killar i den andra "båten" mitt-e-mot !!

Samtalet:


Killen sa:

- Tjobreeh.

Jag sa:

-Tjobre en macka.


När de åkte iväg:

Killen sa nått i stil med

-Hejdå tjejen.


Jag sa:

-HEJDÅ SNYGGING ===)))


Hahha !!

Av ztaa - 23 maj 2010 16:54

Hur har helgen vart ??

Jag har vart i Göteborg tors-sön =)

Kom hem för ca. 10-15 min. sen !!


I fre va jag med:

Mamma,Pappa,

Alexander,Andrea,Anders och Annika

(grannarna)

  

Jag åkte jätteroliga karuseller !!

Här kommer nästan alla saker jag har gjort och åkt.

BALDER !

SLÄNG-GUNGORNA

FLUMRIDE

COLORADO

RADIOBILARNA

PARISEHJULET

JUKEBOX

GRODORNA

EN DISCO-KARUSSEL

UTSIKTS TORNET

3D-FILMEN

LILLA LISEBERGSBANAN.


OCH MKT. MER !!


Jag har haft JÄTTEKUL !!

Jag har lekt med min syslings lilla kille,

asså Johannes,

hennes barn !!

Han e så gullig !!

Han är nog ca. 1/2 år !!


Och sen har jag vart med Jonte,

Lella,Madde och Carro oxå !!


Jonte pratar HELA tiden !!

Lite jobbigt =)


Vi hittade mina skolavslutnings-kläder oxå.

På Frölunda torg !!


Juste !!

Jag kanske kan läggaa in bilder på mig när jag sprang idag =)

Jag kom på 30 plats !!

Sprang 2,4 km.

På 10.26


Men nu har jag inget mer att säga !!


Ha't gött !!

Av ztaa - 20 maj 2010 15:01

  

julia                                             

                                

frågan är knäpp men jag har ingen annan här komer den:

vad har jag för fråga??                                               

www.jia.bloggplatsen.se


Svar:                                             
                             

Jadu ??!!                                                

                     

Det har jag ingen aning om =)                                      

Ha det bra när jag är i Göteborg =)                             


rebecka                                           
                          

Vad tycker du om bloggen                                          

www.klackarnaitaket.blogg.se                                   

Som va på Bloggawars i höstas ?                                 


Svar:                                                  
                      

Jag gillar den bloggen !!                                            


Av ztaa - 20 maj 2010 14:55

  

IDAG SKA JAG TILL GÖÖÖÖTEBORG !!


Vi åker runt 5 !!


Broshan e hemma =(


Men skolan då,

Bra saker:

  1. Vi i "Boyne-gruppen" fick sluta 20 min. före "hemkunskaps-gruppen"
  2. =)
  3. Skolan gick bra för övrigt.

Dåliga saker:

  1. Jag stukade tån,eller värre =(

Ha det bra !
PS.

Frågor och svar kommer snart.

Av ztaa - 19 maj 2010 13:51

Idag har skolan vart som vanligt !!


Ska till Göteborg imån !!

Åker runt 5 tiden,

PÅ DAN.


Broshan är hemma hela helgen.  


Ska gå på Liseberg på fredag =)

  

Wooohoo !!

Med grannen !!


Hejdå !!
Ha'et så braa !!


PS.

Glöm inte att ställa frågor till

Frågestunden !!


Öppet för komentarer tills imån !!



Ovido - Quiz & Flashcards