idazetterströöm

Alla inlägg under augusti 2011

Av ztaa - 17 augusti 2011 12:34

Hellew!

Nu är jag klar med bloggen!

Blev de bättre/sämre?

Jag tycker om det!


Vad ska ni göra idag?

Har fortfarande inte fått svar av Nellie =(

Ned's diclassified på TV:n

Får väl gå och slöa ännu mer =)

Harä gött! 

Av ztaa - 17 augusti 2011 10:41

Hejhej!

Nu ska jag göra om bloggen lite =)

Så,har inte så mycke mer att säga!


Hej!

Av ztaa - 15 augusti 2011 21:15

Hejhej!

Nu är muffinsen klara,det va ett tag sen,men jag har inte haft tid föränn nu...


Nonstop-muffins:

  • 150 g smör
  • 1,5 dl strösocker
  • 2 st ägg
  • 1 msk bakpulver
  • 5 msk kakao
  • 3,5 dl vetemjöl
  • 2 dl mjölk
  • 1 påse nonstop (250 g.)


Gör så här:

Sätt ugnen på 175°C.

Skär upp smöret och lägg i en bunke

(så hinner det bli lite varmare än kylskåpskallt).

Häll på strösockret.


Smörj en muffinspanna som rymmer 12 stora muffins eller ta fram stora muffinsformar.

Hacka nonstopen.


Vispa smör och socker till en jämn smet, använd elvisp.

Tillsätt äggen, ett i taget och vispa snabbt ihop till en fin smet.


Vispa ner bakpulver och kakao.


Vispa sist ner vetemjöl och mjölk samtidigt.

Vispa till en jämn smet.


Häll sedan i nonstopen.


Fördela smeten i muffinsformarna.


Grädda mitt i ugnen i 175°C i ca 30 minuter.


Om du använder muffinspanna:

Låt stå i formarna tills de svalnat så de är ljumna.

Ta sedan försiktigt ur dem ur formarna.


Choklad-topping:

  • ½ - 1 vit/ljus/mörk blockchoklad
  • Lite cocosfett (så det inte fastnar i botten)

Lägg i cocosfettet och blockchokladen i en kastrull tills det smälter i låg tempratur.


Sen är det bara att ta en sked och sprida ut chokladen på muffinsen!


Mina bilder:

                       

Av ztaa - 15 augusti 2011 13:16

Hejhej!

Nu ska jag göra muffins!

Bilder m.m kommer senare!


Hejdå!

Av ztaa - 15 augusti 2011 10:19

Härliga tider,härliga tider!

ÄLSKAR ATT VA PÅ


GUNNARSÖ MED


WILMISEN,JOJJO OCH


SIMME!

Bara så ni vet =)

De ä så Himla kul!

Vi brukar fiska,Bada,snacka skit =) och massa andra kuliga grejjer!


Men nu kommer bilderna från när jag va där själv med Jojjo och Simon!

    Hälgespelet =)           Hoppet från 7:an                                       Kalas vid stugbynn Mia fyllde år!                 Hahha!Varför?       Gullig ekorre!     Du och jag föraltid Bessy!     Mysig orm!                           Nice bild! Am ! Right?   Stormen på Tisdag!   Jojjo och Simme försökte knäcka min kod på telefonen =)                 Fiska i regn =)           Hälgespelet...igen =)               Hopp från 5:an!       Simme!   Jojjo!                                                         Vi 3 =)                                               Bosse och Karin,deras Farmor och farfar!        



Och nu,när Wilmisen va där oxå =)

    Wilmisen <3     Galen? =)               Ps.Meningen att det ska va suddigt!              Kolla vad jag fick på Kroken!   Från 5:an   5:an         7:an     Haha!         Hälgespelet =)   Vi smög på dem =)         Tack då =)              En ENORM orm skrämde livet ur mig och Wilma när vi skulle gå ner och fiska!         Hälgespelet           Fiska från 10:an xD       Hälgespelet                                                         Va bara tvungen att lägga upp! Allmänt

Av ztaa - 15 augusti 2011 09:52

Hejhej!

Denna morgon har vart seg!

Skulle med mamma och besikta bilen,men då skulle vi åka vid kvart i 7 =(

Idag vet jag inte vad jag ska göra...

Ringa någon kanske!

Funderar på att göra om bloggen...

------------------------------------------------------

Några frågor till er!

Kopiera och svara i komentar!


Ska jag göra om bloggen:

Om ni inte tycker det,strunta i resten av frågorna!


Ljus eller Mörk:

Stor text eller liten text:


mera bilder och mindre skrivande:

Mera skrivande och mindre bilder:


Ny header:

Ny menyrad:


Övrigt:

---------------------------------------------------------

Nu är det up till er!
Om ni har nått annar förslag så skriv gärna det oxå!


Ska nog lägga upp bilderna från Gunnarsö nu!

Hejdå!

Av ztaa - 13 augusti 2011 14:56

Hejhej!

Nu gör jag mig iordning till GP:t!

Har gjort en skylt där det står:

VI

saknar


(Dansk flagga)


HANS


Håll utkik =)

Men nu ska jag gå!


Hejdå!

Av ztaa - 12 augusti 2011 16:41

Hej!

Har vart på GP-campingen och jobbat lite nu!

Ska dit om någon timme igen =)

Ni har väl inte missat att det är GP här i Målilla på Lördag va?

Kommer ni?

Jag ska dit!

Det är våran klubb som har hand om campingen,så vi jobbar där idag!


Hinner nog inte blogga om Gunnarsö idag,kanske inte imorn heller...

Men det kommer!

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards