idazetterströöm

Alla inlägg under februari 2011

Av ztaa - 18 februari 2011 13:51

Hejhej!

Igårkväll skulle ju jag beställa fox mössan,men Robin tyckte den va så ful och att jag skulle kööpa en keps istället,så jag fick prova en utan dem han har,men han sa att jag fick den för han andvänder den ändå aldrig!

Så pappa hittade ett par svarta fox-skor som vi beställde!

Men jag hittar dem inte nu på sidan så jag har ingen bild på dem!

Robin har lika dana men vita...

(Sidan heter:www.stayhard.se)

 

Och idag då!

Det va kul!

På matten skulle vi lösa en sak på matteläxan,såhär va det:

 

|_________|

3 cm.

(Det ska va en fluga där)

4:1

(Vi ska förminska den i skala 4:1)

3 delat med 4 = 0,75 cm.

Först skrev  jag bara 0,7 cm. och det va ju fel,sen 0,75,OCH DET VA ENLIGT MAGGAN OXÅ FEL!

Då sa jag det till henne!

Och som vanligt så börjag hon med sitt j****:

-Men då måste jag ha missat det,ojoj!

-Det va nog fel innan!

-Har du inte rättat och skrivit det innan JAG har rättat det!

Att hon inte bara kan erkänna att det är hon som gjort fel!

Och sen nästa tal:

 

|__________|

3 cm.

5:1

Då skrev jag 0,6 cm. och det va fel,

sen 6 mm (samma sak) och det va fel och när vi skulle göra det så va det ju rätt!

Svaret va 0,6 cm!

Då sa jag det och då va det samma sak:

-Men då måste jag ha missat det,ojoj!

ÅÅÅÅÅÅ!

Lärare!

Att dem inte kan fatta att VI elever oxå kan ha  RÄTT!

Speciellt Maggan!

Ellerhur Lovisa och Fanny?!  

 

Idag ska jag göra,inget,tror jag!

Hejdå!

Av ztaa - 17 februari 2011 20:26

Hejhej!

Dagen=BRAA!

Haft lite träning!

www.sport-tjejen.bloggplatsen.se

Tittar på SOS Västkust!

Handlar nu om en kille som heter Åke!

 

Ska beställa en mössa nu  

FOX såklart!

Såhär ser den ut!

Hejdå!

Av ztaa - 16 februari 2011 15:56

Hejhej!

Dagen har vart bra!

På språkvalet kastade jag,Oskar och Ludde sudd på varann  

De va kul!

 

 

I måndas fick vi välja vilka vi ville ha med oss i 7 an!

Jag valde:

Nellie

Annie

JuliaR

Lovisa

Fanny

Alma Mö*

Och sen sa Boyne:

-Ska du inte ha med någon kille med?!

Då tog jag:

Oskar Jä*

Ludde Jä*

Sen fick man välja bor vem man inte ville ha med sig!

Men dom säger jag inte  

 

Jä = Järnforsen

Mö = Mörlunda

 

Nu spelar jag onlinespel!

Och chattar med Lovisa/Fanny!

 

Hejdå!

Av ztaa - 12 februari 2011 17:46

Hejhej!

Dagen va braa!

Och den är inte slut än!

Hehe!

Idag hade vi fotbollsträning och sen så har jag inte gjort så mycket!

Men imorn är det match!

Läs mer på:

www.sport-tjejen.bloggplatsen.se

eller

http://www.svenskalag.se/malillabandy


Ska se på Victorious nu!

Det är bra!

 

Hejdå!


Av ztaa - 11 februari 2011 13:33

Hejhej!

Nu är jag hemma!

Idag i skolan så hade vi friluftsdag!

Man kunde välja olika saker som bowling,Dackestupet,Hagadal, och lite till!

Jag valde givetvis skidor i Dackestupet!

6:

Jag,Julle

Ifrån 5 va demhär med:

Elin,Ellen<3

Marcus J,Markus S,Remy,Oskar,Affe,Adam,Albin och sen kanske det va nån mer,men det va dem jag åkte med hela tiden...

4:

Abbe

m.m

1:

Cristian,Elin

6 Järnforsen:

Ludde,Oskar

5 Järnforsen:

Wilma,Olivia

 

Strök under alla jag åkte med...

Det va jättekul!

Marcus J (Gete) och Oskar kunde inte åka så vi lärde dem!

Det va askul!

Vi hoppade,körde slalom,skrattade,hoppade lite till!,åkte i stupet,körde störtlopp!

Ludde puttade mig hela tiden!Och när jag låg ner på backen så kom han och bromsade snö på mig  

Remy knäckte binningen...så han fick åka skoter upp...

När vi skulle åka hem så hittade vi inte dem ifrån 1an och några mer,så Jag,Elin,Elle,Oskar och kanske nån mer fick springa ner och leta upp dem!

Vi hade ju tat av oss skidorna och pjäxorna!

Men när vi sen satt på bussen hem så va det glashalt!

Det va en lastbil som inte kom upp för 1 backe på väg hem!

 

Det har hänt en massa men jag kan inte skriva om allt!

Det kanske ni förstår!
Det har iallafall hänt en massa kul!

Hejdå!

Av ztaa - 10 februari 2011 16:16

Hejhej!

Dagen har vart bra!

Efter skolan så va det sjukgymnastik för ryggen...

och nu ska jag äta för snart är det bandyträning!

 

Hejdå!

Av ztaa - 9 februari 2011 19:48

  Hejhej!

Skolan idag va bra!

När vi skulle till språkvalet så kom inte bussen

Den kom efter 40-45 min!

 

Efter skolan så åkte jag och mormor och morfar till Dolly och Frasse  

Och Britt-Marie och Vidar!

Dolly är den hunden på headern(bilden längs upp)

Och Frasse är större men likadan!


Sen va jag med Julia,Lovisa och Fanny!

Det va kul!

 

Hejdå!

Av ztaa - 8 februari 2011 15:03

Hej alla som har längtat efter denna dag!

Nu har jag bestämmt mig för att jag SKA börja blogga om fritiden här och sport på www.sport-tjejen.bloggplatsen.se !


Nu ska jag fixa lite med bloggarna!


HEJDÅ!

Ovido - Quiz & Flashcards